Rozpoczynając w październiku projekt dziennikarski, nie byłam pewna, co mnie czeka. Teraz nie wiem, co napisać, ponieważ wiedza i doświadczenie, jakie pozyskałam, są ogromne. Dzięki materiałom  dydaktycznym, które otrzymałam, poszerzyłam swoją wiedzę teoretyczną. Szczególnie pomocne okazały się przykłady publicystycznych form wypowiedzi, na których wzorowałam się podczas pisania własnych prac. W taki sposób powstał wywiad z weteranką II wojny światowej i reportaż o niej, relacja ze spotkania z Katarzyną Szmorąg i kilka felietonów.  Najbardziej rozwijające okazały się spotkania z profesjonalistami i warsztaty przez nich prowadzone. W przeciągu niespełna roku dowiedziałam się, jak poprawnie robić zdjęcia, jakie sposoby manipulacji stosują media, jak powstaje pismo i w jaki sposób zostaje wprowadzone na rynek oraz poznałam, w zarysie, sposoby odbierania śmierci przez społeczeństwo na przestrzeni wieków.  Miałam też możliwość ćwiczenia wystąpień i przemów, kiedy to prezentowałam kolegom i koleżankom wiedzę i umiejętności, które wyniosłam ze spotkania z zawodowym fotografem. Dodatkowo brałam udział w lekcjach e-learningowych związanych z fachem dziennikarza.
Kulturalny rozwój zapewniły mi wyjazdy do teatru na dwa spektakle pt. „Multimedialne coś” i „20 najśmieszniejszych piosenek świata”.  Przedstawienia nie kończyły się na jednorazowym odbiorze, lecz towarzyszyły mi w przemyśleniach, a następnie wymianie opinii na forum grupy dziennikarskiej.  Projekt dziennikarski nie tylko wzbogacił moją wiedzę i umiejętności, ale również poszerzył zainteresowania, zmienił sposób postrzegania świata i podejście do ludzi. Szczególnie ważne w tej zmianie okazały się prezentacje filmów dokumentalnych i fabularnych, które następnie były omawiane w trakcie zajęć. Magda Borowiec, kl. 3 AG

Rozpoczynając projekt dziennikarski  w październiku, byłam nastawiona na wiele nowości. Nie zawiodłam się. Jestem zafascynowana zawodem dziennikarza, a dzięki tym zajęciom zainteresował mnie jeszcze bardziej. Sprawdziłam samą siebie w pisaniu felietonów, artykułów,  recenzji. Brałam udział w różnego rodzaju wykładach, które otworzyły mi oczy na wiele spraw, o których do tej pory nie miałam pojęcia. Były to spotkania z m.in. Markiem Staniewiczem i Agnieszką Janiak. Niezwykle przyjemne  i pouczające okazały się wyjazdy do teatru na sztuki pt. „ 20 najśmieszniejszych piosenek świata” oraz „ Multimedialne coś”.Miałam okazję pisać do szkolnej gazetki „Żakolandia” i sama zredagować ostatni numer, dzięki temu poznałam dobrze tajniki Publishera. Bardzo przydatne okazały się przybory, które otrzymaliśmy w ramach projektu (dwie książki -„Warsztaty dziennikarskie”, „Jak czytać gazety? ”, pendriver, notes, długopis). Jestem naprawdę mile zaskoczona tym, w jak miłej atmosferze przebiegały zajęcia i ilu nowych rzeczy się dowiedziałam. Rozwinęłam swoje umiejętności publicystyczne oraz poznałam wielu nowych znajomych. Wcześniej nie potrafiłam zwrócić uwagi na istotne rzeczy, ale dzięki temu projektowi to się zmieniło i jestem w stu procentach pewna, że moją przyszłość chcę poświęcić dziennikarstwu. Agata Mostek, kl. 2 BG